Dag 3 - Mina föräldrar

Till att börja med kan jag berätta deras namn. Mamma Marielle & pappa Roger.



Jag kan inte annat än säga vilken jävla tur jag har haft. En mamma & pappa som ställer upp i ur och skur, ger dig råd, pratar med dig, skrattar med dig.

Och självklart får vi inte glömma kärleken.
Som att kliva in genom dörren och känna att du är välkommen, känna värmen. Istället för att väskorna står där på din 18årsdag och du kastas ut för att hitta ditt egna, klara dig på egen hand.

För vissa är det löjligt, men för mig är det viktigt. Jag säger till mina föräldrar att jag älskar dem ibland. Jag kramar dem ibland och frågar hur jobbet gått under dagen.

Mamma är den flummiga typen, haha. Och mina vänner som träffat henne förstår precis vad jag menar. Man kanske blir lite rädd för henne första gången, men hon är absolut inte farlig. Hon kan också bli riktigt förbannad, och då är det inte kul..

Pappa är den lite mer försiktiga, lugna typen. Men samma där, han blir inte ofta förbannad, men när det händer så är det inte lugna gatan.. Fast inte på samma sätt som mamma. Mamma får typ svarta ögon, haha.

Jag har otrolig respekt för mina föräldrar. Och dom är underbara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0